Tricks vardag

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Kanin tok...

Av Trick - 17 juni 2012 00:52

Ja, inte är det kaninerna som är lite smått tokiga utan deras matte.
Har under många år samlat på lite prydnadssaker med hundar, då de som liknat de två tidigare jag haft.

Köpte ett broderi för många år sen och broderade en ganska stor tavla med schäfermotiv.
Har den kvar men intresset för dessa prylar har minskat. Vet inte varför men man tröttnar på saker ibland. Men inte så mycket att jag skulle göra mej av med dessa.
Men under sista åren har kaninerna haft stor plats i vår vardag och våra liv. Och det började med att jag av en vän fick några små glaskaniner som jag tyckte var så fina.
Därefter har det rullat på..  
Kommer när tid finnes att fotografera mina små kaninfigurer och även klädesplagg med kaninmotiv.
För några veckor sen fick jag en blus av en vän (tack Mia!) som jag blev jätteglad över. Någon vecka senare hade samma vän varit på loppis och då köpt några små söta kaninfigurer. 

För ett tag sedan hittade jag en tavla på en auktionssajt med kaninmotiv. Hittade sedan på nätet fler tavlor från samma konstnär. Men priset på denna jag hittade är inget för min plånbok, ca 17 000 kr. Men fin var den iallafall  Drömma får man alltid göra och kanske en dag så... 


Igår var vi på Djurens dag och tittade på smådjur och kaninhoppning. Jag petade för första gången i mitt liv på en råtta. Vågade inte klappa så där som jag gör med kanin o hund. Men det är ett steg framåt och egentligen är det svansen jag tycker är lite läskig. Kanske en dag vi skaffar någon råtta så vi får uppleva dessa otroligt intressanta och roliga varelser. En titt på fåglar blev det också... Mannen fick en papegoja på sin axel...  kul att se hur tillgivna och tama de är.
En konstnär var där med sina fina tavlor. Jag fastnade direkt för dessa konstverk och speciellt 3 stycken föll mej i smaken. Och det blev att jag köpte en. Den är nu upphängd och kan beskådas och ge mej glädje.
Länk till konstnären
www.bimart.se

   
En trevlig förmiddag med lagom varmt väder. Kul att se alla duktiga kaniner som hoppar med glädje och vilka fina hinder de har.
Dagen var fin och kaninerna var ute i hagarna idag.  Och givevis höll Trick koll på dem   
Är ni fler som samlar kaninsaker/prylar eller har andra saker ni samlar på? Berätta...
Dags för sängen..

natti natti

 

 
 
Johanna

Johanna

17 juni 2012 19:55

Min mamma är oxå rädd för råttsvansar haha. Jag samlar kaninprylar ja...Allt jag kommer över typ hehe...

http://viciousme-hogge.blogspot.com

 
Kanindagboken

Kanindagboken

18 juni 2012 21:07

Jag är likadan. Gillar inte svansen på råttor. Ryser i hela kroppen.:)
Lite kanintok är jag nog också. Har bla en stor kaninkudde, en liten lampa, handduk, påse från Tiger, nyckelring m.m, haha

http://kanindagboken.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trick - 29 september 2012 23:22


 Vår vackra Simba har fått somna in. I torsdags vid 16 tiden fick hon sluta sitt snart 8 åriga liv. Vår älskade lilla Simba är borta för alltid men kommer att finnas i våra hjärtan för evigt! Husse brukade säga att Simba var den snällaste oc...

Av Trick - 19 juli 2012 00:10


Matte provade sin nya mobiltelefon häromdagen. Även denna går ju fotografera och filma med. Inte helt illa     Idag var det träning igen och sen sov jag gott på eftermiddagen. Men framåt kvällen kände jag mej pigg och glad. Tänk var lite extra...

Av Trick - 12 juli 2012 12:10

  Trogen besökare varje dag. Sitter o väntar på att få lite torrfoder.De är många som vill ha men endast 2 stycken är så här nära.Speciellt hungriga var de när de hade ungar och nu tar de med sig ungarna för att få lite mat. Det går åt en hel del...

Av Trick - 8 juli 2012 01:26

Trick skriver: Vad härligt det är när man kan ligga ute och njuta av det fina vädret.Inte illa är det med en egen klöveräng   Massa humlor vill landa på blommorna och jag är inte sen att jaga iväg dem. Fast det har varit lite dåligt väder idag...

Av Trick - 2 juli 2012 23:47

Husse har samlat bollar åt mej  Helgen har varit lugn och skön och jag har vilat ute i det fina vädret. Lagom varmt och framåt kvällarna har vi grillat.    En parasoll är aldrig fel    Nåt har hänt med min ena boll   Det är inte jag som f...

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards