Tricks vardag

Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

Söta märken..

Av Trick - 4 februari 2012 22:48

Äntligen blev det lite tid och ro för att visa det senaste hos oss.
Har fått hem dekalerna och givetvis så ska en av dem sitta på
min telefon   

Bilden på Trick är några år gammal men han är fortfarande

världens vackraste hund!   


Kylskåpsmagneter med Trick och Cloie. Ska fixa till så Henry

och Simba också får"sitta" där.


Beställningar kommer att kunna göras.
Finns så mycket hundrelaterat att köpa men med smådjur är urvalet ganska

klent. Hör av er om ni är intresserade.
Och visst är det roligare om man kan ha sin egen kanin eller vad det nu är för

djur man har?

Mer info om detta kommer snart.

Annars hoppas jag ni alla har det bra. Här är det ca -11 grader och det är väl rätt

lagom. Följer någon blogg och hos dem är det -35 grader...burr.

Men här i Skåne har vi helt annan kyla fast vi inte har mer än -11grader... Tror det

är vinden från havet som gör att allt är kallare här nere.


Trick har varit ute på nya marker idag och fått många nya dofter i näsan. Sånt blir

han trött av. Tyvärr så fanns det inga hundar där, men många dofter av de hundar

som dagligen vistas på stället.
Strax dags att stänga ner för kvällen. Det är bara kaninerna som ska ha lite smågott

inför natten. Måste se till att få tag i mer hö som Henry gillar. Han vill ha det med grova

strån och just nu verkar det lite svårt att få tag i. Simba och Cloie föredrar det lite finare

och det finns lätt tillgängligt. Tycker de blir mer kräsna ju äldre de blir....   
Henry blir ju 4 år i April och verkar veta vad han vill.
Natti natti

 
 
Greta

Greta

4 februari 2012 23:56

Jag är intresserad! :)

Hoppas du får tag i grovt hö! Tycker också det är svårt... Lite kul han vill ha det grova hellre, brukar oftast höra att det är tvärtom. Mina rexar gillar höet vilket som. :)

http://kaninbodan.bloggplatsen.se

 
Greta

Greta

6 februari 2012 14:08

Sv: Smart att ge rotfrukter. Jag brukar ge vatten typ 2 gånger per dag, kaninerna är ganska duktiga på slicka i sig sen också.
Tänkt tanken någon gång på uppvärmd skål, men kanske inte skulle funka så bra ha sladd eller så inne i kaninburen... har el indraget i bodan iaf, bestämt att nästa städning ska jag ställa kupevärmare i buren ett tag så det släpper lite. :)

http://kaninbodan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

charlotte med flock

7 februari 2012 07:38

Åhh vad fina dekaler! Dem du gjorde med bilder var så fina att man själv skulle kunna ha dem som dekaler, fast det är på dina djur ;)
Äldre djur har en värdighet på många sätt som är speciell. Dem vet vad dem vill ha och vilka dem är. Det är fint att få se :)
Här har det varit minus 20 sena kvällar. Burr!
Råttor? Vilda? Vad häftigt. Jag har aldrig sett en vild råtta, men skulle gärna vilja.
Ha det så bra!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trick - 29 september 2012 23:22


 Vår vackra Simba har fått somna in. I torsdags vid 16 tiden fick hon sluta sitt snart 8 åriga liv. Vår älskade lilla Simba är borta för alltid men kommer att finnas i våra hjärtan för evigt! Husse brukade säga att Simba var den snällaste oc...

Av Trick - 19 juli 2012 00:10


Matte provade sin nya mobiltelefon häromdagen. Även denna går ju fotografera och filma med. Inte helt illa     Idag var det träning igen och sen sov jag gott på eftermiddagen. Men framåt kvällen kände jag mej pigg och glad. Tänk var lite extra...

Av Trick - 12 juli 2012 12:10

  Trogen besökare varje dag. Sitter o väntar på att få lite torrfoder.De är många som vill ha men endast 2 stycken är så här nära.Speciellt hungriga var de när de hade ungar och nu tar de med sig ungarna för att få lite mat. Det går åt en hel del...

Av Trick - 8 juli 2012 01:26

Trick skriver: Vad härligt det är när man kan ligga ute och njuta av det fina vädret.Inte illa är det med en egen klöveräng   Massa humlor vill landa på blommorna och jag är inte sen att jaga iväg dem. Fast det har varit lite dåligt väder idag...

Av Trick - 2 juli 2012 23:47

Husse har samlat bollar åt mej  Helgen har varit lugn och skön och jag har vilat ute i det fina vädret. Lagom varmt och framåt kvällarna har vi grillat.    En parasoll är aldrig fel    Nåt har hänt med min ena boll   Det är inte jag som f...

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards