Tricks vardag

Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

Ny dag igen

Av Trick - 13 januari 2012 00:40

Matte skriver:
Ännu en dag och vinden viner utanför fönstret. Plusgrader och mest lera

när man är ute med hunden. Vet faktiskt inte vilket jag föredrar, de två tidigare

vintrarna har det varit mycket snö och halka.
Men detta är väl att föredra ändå. De vilda djuren klarar sig bättre och det går

inte åt lika mycket solrosfrö, nötter och talgbollar. Har faktiskt inte köpt hem

hampfrö i år.. ännu   
Men ifall det smäller till och blir riktigt kallt så hämtas det hem. Småfåglarna behöver

det då. Nu tycker jag det mest är kajorna som är och äter på talgbollarna och 4 st går

åt om dagen. Vilka rackare att äta. Detta trots de får en billigare variant av hundmat

(torrfoder) nästan varje dag. Ja, skatorna är också och tar för sig lite. Men man får väl

vara generös för även de vill ha mat.


Idag var Simba och fick sin sista spruta mot ev kvalster eller vad det nu varit i pälsen eller

huden. Alla småsår är utläkta och nu hoppas jag det inte kommer igen.
Fick också provsvaren på Cloie och alla värden var bra. Innan op. av bölden så var

inte alla värden bra men nu var det okej. Så glad man blir   

Trick har börjat fälla igen och även kaninerna. Lite tidigt kan man tycka men kanske det

milda vädret påverkar dem.


Hittade faktiskt en uppkommen snödroppe idag. Vårtecken eller ?  

Vi har tom. en gul ros som slagit ut och blommar så fint.
Simba har fått en ny sovplats om hon vill utnyttja den. Husse köpte en mjukisbädd

åt henne. Den står lite närmare buren så om hon vill kan hon ligga i den. Men Simba har

mest varit irriterad på den, hoppat in i den och försökt få ut den mjuka dynan som ligger

inuti. Bra gympa för den gamla tanten   

  

Simba med sin nya bädd. Henry hade nog velat ha en sådan också men jag vet att

den hade varit förstörd och helt söndertuggad på mindre än 2 dagar. Så han får nöja

sig med kartonger.

Man kan nästan se hur hon är i fällning, främre halvan av henne är mörkare och där är

pälsen avfällt. Bakdelen är nyss påbörjad så det får bli lite extra pälsvård nu så man får

loss detta.

 
 
matilda

matilda

16 januari 2012 19:03

vilken sötis ;D

http://rallan.bloggplatsen.se

 
Hogge

Hogge

21 januari 2012 14:25

Sv: Tid finns visst det, människorna bara utnyttjar tiden fel. Stöka med mattor? Tror du jag är stor som en häst eller? Jag kan inte flytta några mattor. Eller jo, min TV-bänks matta lägger jag på golvet ibland så jag kan sova direkt på TV-bänken. Jag vill se kaninbilder. Gärna fler på Simba, hon är snygg.

http://viciousme-hogge.blogspot.com

 
Hogge

Hogge

24 januari 2012 08:19

sv: Cloie darling, hallongrottor, det är en fantastisk kaka. Det luktar socker, mjöl och fett, och en touch av hallonsylt. Tyvärr fick jag inte äta någon vilket var väldigt förargligt. Men om din matte gör sånna nån gång, så måste du lyckas stjäla minst en. Själv jobbar jag nattetid på att öppna frysen och äta kakor. Det har inte gått nått vidare hittills, svårt att hitta kakorna bland alla andra lukter i frysen. Och dörren sitter ju fast!

http://viciousme-hogge.blogspot.com

 
Hoggmeister

Hoggmeister

25 januari 2012 09:54

Sv: Jag är inte rädd för sprutor. Jag fick det när jag hade mjällskabb. Det var mycket värre när de droppade vätska i nacken på mig. Då slog jag ner dem allihop. Hur länge hjälpte ögonsköljningen? Mina tänder är det nog inget fel på. Inte framtänderna i alla fall. Kan de kolla kindtänderna på er? Jag protesterar vilt mot den vanliga tandkontrollen (framtänderna) så de ska då inte få det lätt.

http://viciousme-hogge.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trick - 29 september 2012 23:22


 Vår vackra Simba har fått somna in. I torsdags vid 16 tiden fick hon sluta sitt snart 8 åriga liv. Vår älskade lilla Simba är borta för alltid men kommer att finnas i våra hjärtan för evigt! Husse brukade säga att Simba var den snällaste oc...

Av Trick - 19 juli 2012 00:10


Matte provade sin nya mobiltelefon häromdagen. Även denna går ju fotografera och filma med. Inte helt illa     Idag var det träning igen och sen sov jag gott på eftermiddagen. Men framåt kvällen kände jag mej pigg och glad. Tänk var lite extra...

Av Trick - 12 juli 2012 12:10

  Trogen besökare varje dag. Sitter o väntar på att få lite torrfoder.De är många som vill ha men endast 2 stycken är så här nära.Speciellt hungriga var de när de hade ungar och nu tar de med sig ungarna för att få lite mat. Det går åt en hel del...

Av Trick - 8 juli 2012 01:26

Trick skriver: Vad härligt det är när man kan ligga ute och njuta av det fina vädret.Inte illa är det med en egen klöveräng   Massa humlor vill landa på blommorna och jag är inte sen att jaga iväg dem. Fast det har varit lite dåligt väder idag...

Av Trick - 2 juli 2012 23:47

Husse har samlat bollar åt mej  Helgen har varit lugn och skön och jag har vilat ute i det fina vädret. Lagom varmt och framåt kvällarna har vi grillat.    En parasoll är aldrig fel    Nåt har hänt med min ena boll   Det är inte jag som f...

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards