Tricks vardag

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Simba har ordet..

Av Trick - 11 januari 2012 00:25

Simba skriver:
Jag måste ju bara få berätta att jag stortrivs i mitt nya hem. Blir bortskämd som tusan.

Efter jul så blev jag lite snorig och fick åka till veterinären. Och i samband med detta också

fick undersökt de små såren jag hade i nacken och lite bakåt mot ryggen. De kollade men fann

ingen ohyra   men skulle ändå behandlas så jag fick en spruta där. Och veckan därpå en till,

och på torsdag ska jag ha den sista. 
Matte hade en kanin tidigare som vid fällning fick såna småsår. Men nu har det läkt ut i allafall.


Husse tog några bilder på mej... Han är så snäll. Häromdagen köpte han en myskoja 

till mej. Får be matte lägga ut några bilder på den.

Jag bor i en kartong om dagarna, ja det låter hemskt men jag har själv valt platsen.

De har skurit ut hål på 3 sidor och där har jag trasmatta och ovanpå den en fleecefilt.
Mjukt och gott kan jag berätta. Jag tror att fler kaniner än jag uppskattar det där lite

kojaktiga där man liksom gömmer sig lite och får lugn och ro.

Därinne finns lite småpinnar som jag äter på ibland.
Eftersom jag är helt frigående i köket kan jag välja vart jag vill vara. Inte ofta jag självmant

lägger mej i buren. Den är endast toa, mitt hö finns där och vattenskålen.
Ja och den ena matskålen.   

Jag är ganska matglad och väger 2 kg. Får inte öka mer i vikt så jag får inte så mycket att äta.

Försöker tigga till mej en gurkbit emellanåt och då sätter jag mej framför mattes fötter och 

sitter vackert, alltså med bakdelen i backen och framtassarna i luften och sen ser jag

så söt ut som jag bara kan. Och oftast lönar det sig    Gurka har väl ingen blivit fet av eller?


Sånt skulle hunden äta så hade han inte behövt banta. Han kämpar på och är jätteduktig.
Nåt jag gillar också är clementin. Är det fler kaniner som gillar detta och hur ofta o hur mycket får ni/de

då äta?
/Simba

 
 
Ingen bild

charlotte med flock

11 januari 2012 11:49

Vilka fina kort på Simba! Husse är duktig på att fota :) Matte också förstås!
Hunter och Elliot har också en kartong att bo i. Dem älskar den! Ibland är dem spårlöst försvunna och då ligger dem där inne och småpratar massor hemlisar med varandra. Jag undrar ofta vad dem pratar om :)
Gurka blir man inte fet av. Det tror jag man kan äta hur mycket som helst av. Gott är det också :)
Kram från flocken

Trick

13 januari 2012 00:40

Tror Elliot och Hunter har massvis med hemligheter som de inte vill du ska ta del av :)
Det där med kartonger är nåt visst för kaninerna. Nästan alla mina har bott i kartonger eller käkat upp dem.
Tur de är gratis :)

 
sara

sara

12 januari 2012 18:16

Vilka fina bilder! =)

http://kaninernas.webblogg.se

Trick

13 januari 2012 00:37

Tack Sara!
Tittar in på din blogg också emellanåt och du har fina kaniner och fina bilder du med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trick - 29 september 2012 23:22


 Vår vackra Simba har fått somna in. I torsdags vid 16 tiden fick hon sluta sitt snart 8 åriga liv. Vår älskade lilla Simba är borta för alltid men kommer att finnas i våra hjärtan för evigt! Husse brukade säga att Simba var den snällaste oc...

Av Trick - 19 juli 2012 00:10


Matte provade sin nya mobiltelefon häromdagen. Även denna går ju fotografera och filma med. Inte helt illa     Idag var det träning igen och sen sov jag gott på eftermiddagen. Men framåt kvällen kände jag mej pigg och glad. Tänk var lite extra...

Av Trick - 12 juli 2012 12:10

  Trogen besökare varje dag. Sitter o väntar på att få lite torrfoder.De är många som vill ha men endast 2 stycken är så här nära.Speciellt hungriga var de när de hade ungar och nu tar de med sig ungarna för att få lite mat. Det går åt en hel del...

Av Trick - 8 juli 2012 01:26

Trick skriver: Vad härligt det är när man kan ligga ute och njuta av det fina vädret.Inte illa är det med en egen klöveräng   Massa humlor vill landa på blommorna och jag är inte sen att jaga iväg dem. Fast det har varit lite dåligt väder idag...

Av Trick - 2 juli 2012 23:47

Husse har samlat bollar åt mej  Helgen har varit lugn och skön och jag har vilat ute i det fina vädret. Lagom varmt och framåt kvällarna har vi grillat.    En parasoll är aldrig fel    Nåt har hänt med min ena boll   Det är inte jag som f...

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards