Tricks vardag

Alla inlägg den 15 december 2011

Av Trick - 15 december 2011 00:15

Trick skriver:
Jag får väl skriva några rader idag... Har inte haft tid att hänga vid datorn på ett tag.
Jag har fått veta att jag ska banta    och det är inte så kul kan jag berätta.


För det första så bytades mitt ledfoder ut mot ett annat foder som också ska vara bra

för lederna men liksom lite bantningsmat också. Jag kan berätta att det smakar illa   

Det luktar och smakar fisk. Och det gillar jag inte alls.

Sen är det ett himla gnällande för att jag fäller. Det kan väl inte jag hjälpa eller hur?
Matte är lite lat för egentligen skulle hon samla ihop min päls och ge till fåglarna till våren.
Tidigare år så använder de min päls för att inreda sina bon. Tänk vad många små fågelungar

som har nytta av min päls. Men men...det kommer fler fällningar.

Kan här vara en mus eller?


Nu borde jag nog vägas...  nåt hekto borde man väl minskat ??

Kan berätta att jag nu provat på Treadmill... det är ett löpband i vatten som jag
promenerade i.
Lite läskigt när vattnet fylldes på och det steg upp mot magen. Jag är ju inte så förtjust
i vatten men det gick an. Men helt plötsligt började det röra sig under mej... Det visade

sig att jag skulle gå på det här löpbandet. Först förstod jag inget men med lite hjälp så

fattade jag det hela :)
Lite trött blev jag efteråt men det blir jag när jag varit på vibrationsträning också.
Eftersom jag blivit lite tjock så måste jag också röra mej mera och det är inte alltid så kul.

Jag vill ju hålla min egen takt och inte stressa men det fattar inte matte. Men vi har kommit

överens om att jag får en del av tiden åt det jag gillar sen måste jag hänga med på lite längre

rundor och i högre tempo.
Idag grävde jag två hålor, tror där bodde möss längre ner... Jag kämpade för fullt och hela

huvudet var fullt av grus och jord när jag var klar. 
Häromdagen fick jag en stor älgklöv som jag bara hem helt själv. Den var tung men jag

kämpade stolt på och nu ligger den utomhus. Tyvärr får jag inte ha den inomhus   

Kaninen Cloie har hämtat sig efter sin operation och senare idag ska hon ta stygnen.
Hon är en kämpe den gamla kanintanten!
Simba kanin trivs utmärkt i köket och försöker tigga till sig mat för jämnan.


Undrar om Tomten kommer i år?
Vi hörs igen

/Trick


Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards