Tricks vardag

Direktlänk till inlägg 16 november 2011

Simba

Av Trick - 16 november 2011 02:09

Simba har flyttat hit.


En snäll och go liten gammelkanin. Åldern på henne är lite osäker eftersom de glömt bort hur gammal hon är.
Men det kan vara mellan 6-8 år. Familjen kommer att kunna följa henne här.
De sökte ett hem där hon skulle få stanna livet ut och det kunde jag lova.


Hon fick flytta in i Kiwis gamla bur för den var lite större. Vi la i spån och de saker och mat

hon är van vid så hon skulle känna sig hemma. Men hon är så himla lugnt och trygg så hon har funnit sig

tillrätta med en gång. Natten fick hon tillbringa med stängd bur.
Men igår (tisdag) så var det dags för henne att utforska sitt nya hem. Och hon är himla nyfiken men golvytan

utan matta är lite hal men hon har provat på :)

Höhäcken i buren sitter helt på sne... Har idag fäst fast den. Jag har aldrig haft höhäck inne i någon bur för risken

att fastna och skada sig finns. Speciellt då det är yngre kaniner som klättrar och hoppar.

Kommer att ta fram den jag har sedan tidigare som man fäster på utsidan eller så får hon ha sitt hö på burbotten.

Egentligen gillar jag inte spån men vi får se hur det utvecklas med kisshörna/kisslåda osv...
Nu ska hon bara bo in sig, vilket hon verkar ha gjort.

Tisdag kväll var det full rulle i köket, genom tunnel och snedsprång på mattan:)


Det stod lejonhuvad kanin i annonsen och jag ska erkänna att jag inte kan något om dessa raser. Hon har lite

tofsar vid öronen, lite runt halsen och bröstet. Sen är det lite länge där bak på några ställen. Sånt som spånet

fastnar i och hänger med ut på mattan :(

Hon är jättesnäll och stannar kvar när man klappar henne. Hon verkar att ha blivit ompysslad en del.


 
 
Hoggmeister

Hoggmeister

16 november 2011 17:14

Åh men hallå frun. Angenämt!

http://viciousme-hogge.blogspot.com

 
Tessan

Tessan

16 november 2011 18:29

Grattis Simba! Du har kommit till väldigt snälla och omtänksamma människor.

http://kaninfamiljen.com

 
Greta

Greta

16 november 2011 19:54

Grattis!
Vilken söt en. :) Nog ser hon ut som en lejonhuvad alltid. Kanske inte helt renrasig, men finns dom som har mindre man också.

Sv: Tack :) Jo, puttat lite under hakan är testat men det gillar hon inte så funkar inte riktigt här hehe. Bara hon inte ligger platt på domarbordet blir jag nöjd.

http://kaninbodan.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

16 november 2011 21:01

Åh, tack för ugnkomplimangen! Den blev lite pälsig efter Hogges visit men det var enkelt fixat. Tyvärr har jag nog sabbat den, kan diskmedel bränna bort färgen i en ugn tror du? Det lossnar en massa färg i en fläck. Jag är inte säker på att det är jag som orsakat det, men har en känsla av att hyresvärden inte kommer uppskatta det riktigt <.<

http://viciousme-hogge.blogspot.com

 
Ingen bild

Christina/Budda

16 november 2011 22:24

Vad roligt att se Simba. :) <3

 
Susanna

Susanna

17 november 2011 17:22

Hej på dig Simba!
Ska bli kul att få följa dina påhitt här, hoppas att du kommer trivas!

Pälsmässigt ser hon ut att vara lik min Aragorn, som också är lejonhuvad men inte renrasig.
Liten tuffs på huvudet och lite runt rumpan där allt fastnar ;)
Ser ut att ha väldigt "grova" öron, en skvätt vädur i henne tro?
(Aragorn har också grova öron efter sin pappa, Coccos)

http://Livetmedkaniner.blogspot.com

 
Jessica

Jessica

19 november 2011 10:37

Simba kunde inte hamnat i ett bättre hem. Hon ser riktigt näpen ut och vilken vacker färg!!

Men vad tråkigt med Herman och att han inte fick njuta längre av sitt nya hem:(

http://www.yrlabus.se

 
Kaninfamiljen

Kaninfamiljen

24 november 2011 15:09

Tänkte på din man när jag såg en omplaceringskanin på Blocket. Öh, det där lät fel. Men sök perle egern i hela Sverige, så dår du se.

http://kaninfamiljen.com

 
Samson

Samson

25 november 2011 19:15

Vilken sötnos, ska bli kul att läsa om framstegen i nya hemmet!:)

http://inzoomat.blogg.se

 
Tessan

Tessan

26 november 2011 22:23

Svar: Tack, jag är så glad!

Det var inte helt självklart att jag skulle få min efterlängtade hermelin. Särskilt inte efter att vi blev tvugna att omplacera stora goa Eddie. Inte många som säljer innekaniner tyvär och att köpa utekanin och hoppas på det bästa gör jag inte om.

Emil har varit avelskanin och flyttat runt, men nu kommer han stanna hos oss och bara få njuta av livet. Tycker uppfödaren jag köpte honom av hade en fin inställning. Hon sa att hon hellre sålde honom till mig än vidare till en annan uppfödare. Han har fått 95.5 p och är såklart åtråvärd i avel då. Tycker det är fint med uppfödare som tänker på kaninen och inte bara avel och att tjäna pengar.

Jag förstår tanken med att föra de mest åtråvärda generna inom rasen vidare, men tycker synd om högpoängare som flyttar runt hela sina liv så fort en uppfödare blivit klar. Eller de som inte duger och får flytta runt av den anledningen.

Hon hade desssutom veterinärundersökt honom så hon hade verkligen koll på hans hälsa och trånga luftvägar.

http://kaninfamiljen.com

 
Greta

Greta

5 december 2011 21:33

Sv: Tack för länken! Verkar superbra med information där. :)

http://kaninbodan.bloggplatsen.se

Trick

7 december 2011 19:56

Varsegod Greta!

 
Ingen bild

charlotte med flock

6 december 2011 13:21

Grattis till nytillskottet. Vilken fin färg han har! Han ser ut som en busig kanin som kan ge många skratt i vardagen tillsammans med honom.
Beklagar med Herman. Det hjälper inte Herman, men det tragiska måste ta slut någon gång. Att prova med Simba var en god ide, tycker jag. Nu håller jag tummarna för ett ni får en rolig tid tillsammans i många år framöver!
Jag följer er med spänning via bloggen :)

Charlotte med flocken

Trick

7 december 2011 19:56

Tack Charlotte! Simba är en hona :) Inte fullt så busig då hon är 6.5 år gammal. Men social och en riktig gottegris :)
Följer er också, trots jag inte kommenterar så ofta :( Sista inläggen har varit så fina med de små... speciellt när de käkar kyckling :)

 
sara

sara

8 december 2011 14:17

Fin blogg! :)

http://kaninernas.webblogg.se

Trick

14 december 2011 23:22

Tack Sara!
Har besökt din fina blogg också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trick - 29 september 2012 23:22


 Vår vackra Simba har fått somna in. I torsdags vid 16 tiden fick hon sluta sitt snart 8 åriga liv. Vår älskade lilla Simba är borta för alltid men kommer att finnas i våra hjärtan för evigt! Husse brukade säga att Simba var den snällaste oc...

Av Trick - 19 juli 2012 00:10


Matte provade sin nya mobiltelefon häromdagen. Även denna går ju fotografera och filma med. Inte helt illa     Idag var det träning igen och sen sov jag gott på eftermiddagen. Men framåt kvällen kände jag mej pigg och glad. Tänk var lite extra...

Av Trick - 12 juli 2012 12:10

  Trogen besökare varje dag. Sitter o väntar på att få lite torrfoder.De är många som vill ha men endast 2 stycken är så här nära.Speciellt hungriga var de när de hade ungar och nu tar de med sig ungarna för att få lite mat. Det går åt en hel del...

Av Trick - 8 juli 2012 01:26

Trick skriver: Vad härligt det är när man kan ligga ute och njuta av det fina vädret.Inte illa är det med en egen klöveräng   Massa humlor vill landa på blommorna och jag är inte sen att jaga iväg dem. Fast det har varit lite dåligt väder idag...

Av Trick - 2 juli 2012 23:47

Husse har samlat bollar åt mej  Helgen har varit lugn och skön och jag har vilat ute i det fina vädret. Lagom varmt och framåt kvällarna har vi grillat.    En parasoll är aldrig fel    Nåt har hänt med min ena boll   Det är inte jag som f...

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards