Tricks vardag

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2011

Detta är Herman

Av Trick - 3 oktober 2011 23:32

Detta är Herman och är husses kanin. Efter 10 år så fick han sin "långöra"   

Han kommer från Toftaholm´s kaniner som har en liten omplaceringsverksamhet.

Han ska bo inomhus i köket precis som Mini, Henry och Kiwi gjort.
Han har aldrig bott inomhus så nära människor och allt är nytt för honom.

Så helgen blev lugn med alla övriga aktiviteter så han skulle kunna komma till ro och finna sig tillrätta.

Trots sina nya miljö och nya människor så kom han fram emellanåt och tog små äpplebitar ur våra händer. Han är så lugn och försiktig.
Igår söndag hade han bestämt sig var han skulle ha sin toa och där placerade jag en kisslåda med toalätt och igår eftermiddag så gick han dit när han var nödig. Visst några kaninpluttar hamnar lite varstans emellanåt men det kan man acceptera   
Vi tycker han är jätteduktig och idag har han utforskat köket och inredning och vågar lägga sig på lite andra platser när han vilar.

Spännande och se vad han är för en filur   


Det är sorgligt att Kiwi inte finns mer och när jag nu umgås med Herman så kommer tankarna ofta till Kiwi. Han var speciell och jag ska inte jämföra dessa två.

Nu ska ju Herman bli husses kanin så vi får se hur allt blir.
Har nyss varit och givit honom nattamat (morot o broccoli) och han äter med stor aptit.

 
 
Susanna

Susanna

4 oktober 2011 11:30

Oh så fin han är!
Han blir nog en riktigt trevlig liten krabat :)
Förstår att du sörjer och tänker mycket på lilla Kiwi.
Sörjer mina förlorade vänner, känns som om det blir tyngre för var dag som går.

Kram!

http://Livetmedkaniner.bloggplatsen.se

Trick

4 oktober 2011 23:44

Ja, han är så mjuk i sitt sätt, fast man vet aldrig när han boat in sig... (ler)

Du miste 2 på kort tid och sorgen måste få ta sin tid, det kan man inte stressa igenom. Men att skingra tankarna med annat är bra.

 
Jessica

Jessica

4 oktober 2011 11:57

Vilken fin Herman:)

http://www.yrlabus.se

Trick

4 oktober 2011 23:42

Du får komma och fotografera honom sen :)
Trick hade nog velat flytta hemifrån för det har blivit så mycket kanin sista tiden.

 
Tessan

Tessan

4 oktober 2011 12:02

Han har tur din man, som fått en egen Herrman! Låter som att han redan börjar vänja sig och trivas därhemma i köket hos er.

Jag tänker likadant med Tyson och Myran, jag ska absolut inte jämföra dom och det gör jag inte heller. Men det hjälper jättemycket med mina två nya kaniner. Jätteglad att jag har dom! Hade inte det hemska hänt Tyson så skulle jag inte haft Eddie och Myran idag...

http://kaninfamiljen.com

Trick

4 oktober 2011 23:41

Herman börjar känna sig hemma och det är jag glad över. Han var rejält ledsen och stressad i lördags. Jag tyckte så synd om honom.
Jämföra ska man inte men det känns sorgset ännu :(

 
Johanna

Johanna

4 oktober 2011 22:16

Vilket charmerande huvud han har! Han ser så bastant ut! Häftig!

http://viciousme-hogge.blogspot.com

Trick

4 oktober 2011 23:37

Han ser större ut än han är.
Jättesnäll och go!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trick - 29 september 2012 23:22


 Vår vackra Simba har fått somna in. I torsdags vid 16 tiden fick hon sluta sitt snart 8 åriga liv. Vår älskade lilla Simba är borta för alltid men kommer att finnas i våra hjärtan för evigt! Husse brukade säga att Simba var den snällaste oc...

Av Trick - 19 juli 2012 00:10


Matte provade sin nya mobiltelefon häromdagen. Även denna går ju fotografera och filma med. Inte helt illa     Idag var det träning igen och sen sov jag gott på eftermiddagen. Men framåt kvällen kände jag mej pigg och glad. Tänk var lite extra...

Av Trick - 12 juli 2012 12:10

  Trogen besökare varje dag. Sitter o väntar på att få lite torrfoder.De är många som vill ha men endast 2 stycken är så här nära.Speciellt hungriga var de när de hade ungar och nu tar de med sig ungarna för att få lite mat. Det går åt en hel del...

Av Trick - 8 juli 2012 01:26

Trick skriver: Vad härligt det är när man kan ligga ute och njuta av det fina vädret.Inte illa är det med en egen klöveräng   Massa humlor vill landa på blommorna och jag är inte sen att jaga iväg dem. Fast det har varit lite dåligt väder idag...

Av Trick - 2 juli 2012 23:47

Husse har samlat bollar åt mej  Helgen har varit lugn och skön och jag har vilat ute i det fina vädret. Lagom varmt och framåt kvällarna har vi grillat.    En parasoll är aldrig fel    Nåt har hänt med min ena boll   Det är inte jag som f...

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards