Tricks vardag

Alla inlägg under september 2011

Av Trick - 12 september 2011 22:31

Matte skriver:
Har hittat till en del roliga, intressanta och bra kaninbloggar.
Har nu länkat till några av dem här i bloggen och kommer också att göra länkar till dem från hemsidan.

Hoppas det är okej ? Annars får ni säga ifrån.

Det blir nog fler efterhand för det finns så många och det är jättekul att få se hur andra kaniner har det.

Ja, vissa är det mer synd om än andra, eller hur Hogge?

Sen kommer det nog att bli så att några inlägg kommer att bli lösenordsskyddade men det är bara att fråga så får ni lösen. Vår epost finns under presentation.

Henry skuttar runt för fullt här uppe, det finns två rum och en liten hall som han kan röra sig fritt på. Men mest kul är rummet intill där han har alla sina kartonger och mattor. Emellanåt kommer han in hit och slänger sig ner och vilar, tröttsamt att skutta omkring   

 

Av Trick - 10 september 2011 22:36

Ikväll är det 10 års sedan vår första gemensamma kanin Liten lämnade oss. Endast 4 månader gammal. Hennes liv hann ju inte börja, hon fick inte uppleva ett helt kaninliv.
Vi pratar om henne emellanåt för trots sitt korta liv så hann hon visa sina goda sidor. Hon var en tuff liten kaninfröken som inte var rädd för något, aktiv och nyfiken och med långa öron och liten kropp. Hon finns i våra hjärtan och vi minns hennes upptåg och busigheter än idag.
Hon var ett impulsköp då vi inför middsommarhelgen skulle handla men tog en runda till djuraffären för att köpa något till hundarna. Vi gjorde som vi alltid brukade, kikade in bland smådjuren.
M. fastnar alltid för djur som är nyfikna och är det kaniner så är det de långa öronen han faller för. 

Vi blev väl båda    i henne men det stannade vid det. Vidare til matbutiken diskuterades hennes personlighet och hur söt hon var... Väl inne i matbutiken så blev det så att vi slutligen stannade upp och tanken fanns hos båda och vi beslutade oss för att gå tillbaks igen till djuraffären. Då sa jag att det är ju inget problem för bur har jag i källaren och resten får vi ju köpa med hem.
Vi fick henne i en kartong och glada åkte vi hem med vår lilla kanin som vi då redan döpt till Liten.
Hem och fixade till bur och inredning och div och hundarna gjorde stora ögon. Min hund var inget problem för han hade bott med kanin tidigare men M. hund var inte lika kaninsäker och vi skulle bort några timmar på kvällen så hon fick bo på toaletten i sin bur den kvällen. Jag var himla glad för jag hade saknat kanin sen Stampe gick bort.
Så nu satt vi där med en undulat, två hundar och en liten kanin. 
Liten var den kanin som först började äta på tapeterna i köket och jag kan berätta att efterföljarna har fortsatt  

 
Hon hann följa med på en veckas semester till landet. M. hade snickrat en fin utebur till henne. Och så glad hon var då hon var på gräset på dagarna.
Liten fanns inte så länge i våra liv och ändå hann hon ge oss minnen som vi än idag har kvar   Älskade lilla Liten!
  

Av Trick - 5 september 2011 21:29

Trick skriver:
Matte blev lite försenade i morse då hon satt i telefon, jag såg att det mörknade till på himlen och ville ut så snart som möjligt för att undvika regnet. Men men... när det var dags för mej att kila ut så hade det börjat regna men vi var ju tvungna att gå ändå, jag kan ju inte hålla mej i
evighet eller hur ?  Vi kom några hundra meter och det var helt mörkt på himlen och då kom det världens ösregn. Dropparna var stora som tennisbollar (jag överdriver inte)    och tur att jag hade slått en skvätt strax innan för jag ville inte vara med om detta skyfall, jag tog i för fulla muggar och drog hem matte så fort det gick och kom under tak...pust.. äckligt och vått det gillar jag inte   

Vi fick snällt vänta tills regnet stillat sig lite och då gick vi igen. Lite småregn får jag väl stå ut med.
Dagen har varit slapp och egentligen skulle jag fått fixat klorna men matte hann inte.
I morgon ska jag in o träna igen. Mitt bakben är bra nu men jag äter ändå lite medicin.


I lördags var jag ensam hemma för matte och husse skulle bort. Jag gillar inte att bli lämnad ensam på kvällen så jag tog mattan i hallen och mattan på toaletten och boade med dem så jag hade nånstans nära dörren att ligga. Vet inte om jag berättat det tidigare men jag ligger aldrig på golvet om det inte finns mattor. Så där låg jag och tyckte synd om mej själv   
Nu vill matte ha datorn för sig själv så jag avslutar för kvällen. Orkar inte ens lägga ut bild idag.
/Trick

Av Trick - 3 september 2011 13:50

Trick bloggar:
Egentligen har det väl inte hänt så mycket förutom att jag i måndags var på min vanliga vibrationsträning. Helt underbart för min kropp!
Men i tisdags morse så hade något hänt med mitt bakben, jag hade ont och kunde inte använda det. Matte o husse blev förtvivlade, det var ca 2 år sen jag fick ont i det andra bakbenet och blev undersökt. Det visade sig då att jag har dåliga leder, både fram o bak. Det är ju därför jag tränar 1 gång i veckan. Men nu var det andra bakbenet som jäklades. Då blev det koppelpromenad, korta sträckor och på eftermiddagen började det lätta lite. Men inte helt. Det är så att när jag är sjuk får jag en massa gott... ost är ju en favorit så det är bara att se lite mer sjuk ut så får ost   
Tisdagen åkte vi in till Lund så fick min sjukgymnast och sköterska känna igenom mitt onda ben. Det var inget som var trasigt och undersökningen gick bra  Jag hatar att bli undersökt så vi fick hålla till på parkeringen och matte matade mej med skivad prinskorv. Då tänker jag inte så mycket på undersökningen  
Lite småhalt emellanåt men jag går bra nu. Fast det blev utskrivet lite medicin som jag ska ta några dagar.
Världens största förpackning medicin  men det är bra att ha hemma ifall jag blir dåligt igen. 710kr för den... inte jag som pröjsar så det gör inget. Min husse gör allt för mej    
Matte fyndade häromdagen, 20kr för denna lilla söta kanin.


Ett stort hål där bak, tydligen så kan man använda den som bomullsförvaring  
Men visar man inte bakdelen så passar den ju utmärkt som prydnad. Den fanns även i svart. Säljes på Tiger... en sån där butik med lite lågprisvaror.

Kaninerna ja.... Kiwi råkade ut för ett missöde, det är vad vi tror är... antingen har han trillat ner för köksstolen eller skadan uppkommit då han bitit i kompostgallerna.. Men i allafall så har en övre framtand brutits av och nu efter 2 veckor så fick han slipat till den nedre tanden för den hade inte slitits som den skulle. Så nu är han fin i munnen igen  Nu ska tanden bara växa så han kan äta normalt. Annars är han som vanligt  
arg och galen på mej o husse.



Matte skriver:

En bild på Henry o Cloie. De bor inte tillsammans men umgås genom galler. Det ser allt lite stökigt ut men Henry har sina kartonger och trasmattor som han stökar till med. Cloie ligger inte så ofta i sin kartong  utan gillar att ligga så nära Henry som hon kan. Och på den matta som är mjukast   
Hon är 7 år fyllda så numera är det inte så mycket bus och skuttande. Förr låg hon alltid uppe på sin köksstol som står i hennes hage.

Som ni kan se så har vi skyddat väggarna med skivor för Henry är en jäkel på att förstöra tapeter. Minns när han bodde i köket där vi har furustolar... ja det finns "minnen" efter hans vistelse där.
Trasmattor går det också åt en del, men det är bra att ha så det inte blir för hårt för deras tassar. På vintern föredrar Cloie att jag lägger ut flece så det blir varmare och mjukare. Henry får inget sånt för sist han hade flece som han tuggade och troligen åt upp så fick han ont i magen och fick besöka veterinär   
Han tuggar sönder trasmattorna men äter inte trådarna. Men innan jag såg hur han hanterade dessa så var jag jätterädd för jag vet att om han sväljer dessa så kan det ställa till hemskheter i magen.

Trick skriver:
Matte har börjat måla. Trist för igår så målade hon och när det var dags för mej att gå ut så blev det en kortis.... för hon ville hem o måla igen :(
Hon kan inte måla, har inte talang men sitter där och kluddar ändå  
Pinsamt, hoppas hon inte hänger upp fler egengjorda tavlor. De hänger en i vår hall och den är inget vidare fin.
Nu är det dags för mej att gå en sväng, blir bara lite kortare nu eftersom jag haft ont men det lär nog snart bli som vanligt igen.
Önskar er en trevlig helg!

Trick

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards