Tricks vardag

Direktlänk till inlägg 3 september 2011

Medicin och målning

Av Trick - 3 september 2011 13:50

Trick bloggar:
Egentligen har det väl inte hänt så mycket förutom att jag i måndags var på min vanliga vibrationsträning. Helt underbart för min kropp!
Men i tisdags morse så hade något hänt med mitt bakben, jag hade ont och kunde inte använda det. Matte o husse blev förtvivlade, det var ca 2 år sen jag fick ont i det andra bakbenet och blev undersökt. Det visade sig då att jag har dåliga leder, både fram o bak. Det är ju därför jag tränar 1 gång i veckan. Men nu var det andra bakbenet som jäklades. Då blev det koppelpromenad, korta sträckor och på eftermiddagen började det lätta lite. Men inte helt. Det är så att när jag är sjuk får jag en massa gott... ost är ju en favorit så det är bara att se lite mer sjuk ut så får ost   
Tisdagen åkte vi in till Lund så fick min sjukgymnast och sköterska känna igenom mitt onda ben. Det var inget som var trasigt och undersökningen gick bra  Jag hatar att bli undersökt så vi fick hålla till på parkeringen och matte matade mej med skivad prinskorv. Då tänker jag inte så mycket på undersökningen  
Lite småhalt emellanåt men jag går bra nu. Fast det blev utskrivet lite medicin som jag ska ta några dagar.
Världens största förpackning medicin  men det är bra att ha hemma ifall jag blir dåligt igen. 710kr för den... inte jag som pröjsar så det gör inget. Min husse gör allt för mej    
Matte fyndade häromdagen, 20kr för denna lilla söta kanin.


Ett stort hål där bak, tydligen så kan man använda den som bomullsförvaring  
Men visar man inte bakdelen så passar den ju utmärkt som prydnad. Den fanns även i svart. Säljes på Tiger... en sån där butik med lite lågprisvaror.

Kaninerna ja.... Kiwi råkade ut för ett missöde, det är vad vi tror är... antingen har han trillat ner för köksstolen eller skadan uppkommit då han bitit i kompostgallerna.. Men i allafall så har en övre framtand brutits av och nu efter 2 veckor så fick han slipat till den nedre tanden för den hade inte slitits som den skulle. Så nu är han fin i munnen igen  Nu ska tanden bara växa så han kan äta normalt. Annars är han som vanligt  
arg och galen på mej o husse.



Matte skriver:

En bild på Henry o Cloie. De bor inte tillsammans men umgås genom galler. Det ser allt lite stökigt ut men Henry har sina kartonger och trasmattor som han stökar till med. Cloie ligger inte så ofta i sin kartong  utan gillar att ligga så nära Henry som hon kan. Och på den matta som är mjukast   
Hon är 7 år fyllda så numera är det inte så mycket bus och skuttande. Förr låg hon alltid uppe på sin köksstol som står i hennes hage.

Som ni kan se så har vi skyddat väggarna med skivor för Henry är en jäkel på att förstöra tapeter. Minns när han bodde i köket där vi har furustolar... ja det finns "minnen" efter hans vistelse där.
Trasmattor går det också åt en del, men det är bra att ha så det inte blir för hårt för deras tassar. På vintern föredrar Cloie att jag lägger ut flece så det blir varmare och mjukare. Henry får inget sånt för sist han hade flece som han tuggade och troligen åt upp så fick han ont i magen och fick besöka veterinär   
Han tuggar sönder trasmattorna men äter inte trådarna. Men innan jag såg hur han hanterade dessa så var jag jätterädd för jag vet att om han sväljer dessa så kan det ställa till hemskheter i magen.

Trick skriver:
Matte har börjat måla. Trist för igår så målade hon och när det var dags för mej att gå ut så blev det en kortis.... för hon ville hem o måla igen :(
Hon kan inte måla, har inte talang men sitter där och kluddar ändå  
Pinsamt, hoppas hon inte hänger upp fler egengjorda tavlor. De hänger en i vår hall och den är inget vidare fin.
Nu är det dags för mej att gå en sväng, blir bara lite kortare nu eftersom jag haft ont men det lär nog snart bli som vanligt igen.
Önskar er en trevlig helg!

Trick

 
 
Johanna

Johanna

3 september 2011 15:15

Sv: Haha, många gillar mattan. Den kommer från Djurmagazinet i Skövde :)

http://viciousme-hogge.blogspot.com

Trick

5 september 2011 21:18

Tackar för tipset. Ska kolla där. Jag är lite av en samlare av kaninmotiv :)

 
Johanna

Johanna

3 september 2011 15:20

Sv 2 (får kommentarerna i mejl så jag missade din första innan jag svarade...): Ättika vågar jag inte avnända i buren för han vet att han inte får kissa där jag lagt ättika. Har provat det + skölja enormt mycket, men lukten måste suttit kvar ändå :s

http://viciousme-hogge.blogspot.com

Trick

5 september 2011 21:22

Såg att kaninfamiljen lämnat ett bra tips i er blogg. Bakpulver.. det ska jag testa när det är städdags igen.
Är Hogge rumsren nu då?

 
Kaninfamiljen

Kaninfamiljen

3 september 2011 16:31

Kaniner är roliga, bra inredningsarkitekter på sitt eget lilla vis!

Intressant det där med att fleece ställde till det i magen, jag har hört att fleece ska vara bättre än annat för det inte består av långa fibrer. Men det kanske beror på hur mycket som hamnar i den lilla kaninmagen...

Ush, det är så mycket de kan råka ut för!

http://kaninfamiljen.com

Trick

5 september 2011 21:28

Jag har haft typ trasmattor i alla år till kaninerna. Men sen läste jag om att fleece skulle vara säkrare så Henry fick fleece och några dagar senare så hade han magont för första gången i sitt 2-åriga liv. Om han svalt det eller det var en tillfällighet kan jag inte säga men magen hade "stannat av" lite så det blev till veterinären. Då blev det trasmattor igen. Kanske är det menat att det är marsvin som det passar bäst och kaniner som inte äter upp sitt "hem" och inredning.

 
Kaninfamiljen

Kaninfamiljen

6 september 2011 07:19

Du frågade om Tysons sovplats. Han har en transportbur med filt i och en mysig kattbädd, men sover allra helst i sin tunnel. När han bara vilar lite så ligger han raklång på mattan under köksbordet. Han hade en mindre kattunnel tidigare och utsåg den till sin sovplats första dagen hos mig. Nu när han har en större tunnel leker han i den också, men är fortfarande favoritstället att ligga och mysa på.

http://kaninfamiljen.com

 
Ingen bild

Budda

6 september 2011 20:26

Hej Trick! Jag älskar att läsa om dina äventyr. <3 Jag hoppas du skriver snart igen.

 
Ingen bild

Budda

6 september 2011 20:27

Hej igen Trick! Hälsa matte från mig.

Klart du ska ha en matta att sova på, eller gosig mikrofleecefilt? <3

 
Greta

Greta

8 september 2011 16:52

Sv: Jo, verkar som rexarna är lite speciella påsåvis... :) Verkar som inte den uppfödaren hade sån vidare koll på sina rexar då ;) dom fäller precis lika mycket som andra kaniner ju!
Kommer ganska bra överens med min kanin, hon kommer gärna och skuttar upp i famnen, fram och hälsar när man sitter ute, men lite sprattlig vissa stunder och gillar inte bli buren. Men hon accepterar det mycket bättre nu än förut så det går framåt :)

http://www.kaninbodan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trick - 29 september 2012 23:22


 Vår vackra Simba har fått somna in. I torsdags vid 16 tiden fick hon sluta sitt snart 8 åriga liv. Vår älskade lilla Simba är borta för alltid men kommer att finnas i våra hjärtan för evigt! Husse brukade säga att Simba var den snällaste oc...

Av Trick - 19 juli 2012 00:10


Matte provade sin nya mobiltelefon häromdagen. Även denna går ju fotografera och filma med. Inte helt illa     Idag var det träning igen och sen sov jag gott på eftermiddagen. Men framåt kvällen kände jag mej pigg och glad. Tänk var lite extra...

Av Trick - 12 juli 2012 12:10

  Trogen besökare varje dag. Sitter o väntar på att få lite torrfoder.De är många som vill ha men endast 2 stycken är så här nära.Speciellt hungriga var de när de hade ungar och nu tar de med sig ungarna för att få lite mat. Det går åt en hel del...

Av Trick - 8 juli 2012 01:26

Trick skriver: Vad härligt det är när man kan ligga ute och njuta av det fina vädret.Inte illa är det med en egen klöveräng   Massa humlor vill landa på blommorna och jag är inte sen att jaga iväg dem. Fast det har varit lite dåligt väder idag...

Av Trick - 2 juli 2012 23:47

Husse har samlat bollar åt mej  Helgen har varit lugn och skön och jag har vilat ute i det fina vädret. Lagom varmt och framåt kvällarna har vi grillat.    En parasoll är aldrig fel    Nåt har hänt med min ena boll   Det är inte jag som f...

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards