Tricks vardag

Alla inlägg under september 2011

Av Trick - 30 september 2011 15:20

Min dator har kraschat och jag är rädd att jag har mist allt men ev får vi lämna in den så någon kunnig kan ta fram alla mina bilder och annat som försvunnit.

Min vanliga epostadress kommer jag inte åt så därför får ni skriva på

loppanbambi@hotmail

Den kan jag kolla emellanåt.



Av Trick - 22 september 2011 01:00

Tomheten efter Kiwi är enorm, att denna lille grabb kunde lämna ett sånt tomrum efter sig är ofattbart. Men det visste jag, han var ju mattes lille påg!

Jag saknar honom så och tårarna tar aldrig slut.


Ingen Kiwi att pussa på nosen, ingen att gosa med. Helt tyst och jag stannar upp och lyssnar, jag väntar på tassandet över köksstolarna då han hade så bråttom att komma ner på golvet då jag var i köket. Men inga ljud, inget tassande och ingen Kiwi att pussa.
Ingen som rivstartar från buren och far iväg, ljuden då han satt och smaskade i sig pellets. Dessa ljud har jag ofta hört innan jag somnat och nu är det tyst.

Jag saknar det!

Saknar Kiwi så det gör ont, men han har för alltid en plats i mitt hjärta!  

Av Trick - 20 september 2011 15:51


Bilden ovan är från April 2011

Min älskade Kiwi finns inte mer!  
Det är hemskt och ledsamt att veta att vi aldrig mer kommer att ha våra mysstunder på kvällarna. Det var vår bästa tid då han inte kunde få nog av mys och pussar  
Nu är du borta men jag hoppas att du nånstans finns och lever ett gott liv med allt vad du tycker om!

Bilden ovan är från Juni 2011  

Du har varit en kämpe men allt har ett slut. Beslutet idag tog jag av kärlek till dej.

Du har en speciell plats i mitt hjärta och kommer alltid att finnas där. Du var speciell och du och husse hade era små "duster" men husse älskade dig också trots du inte var så snäll mot honom alla gånger.
Mitt allt, min Kiwi, jag saknar dej!


Av Trick - 19 september 2011 23:02

Idag går mina tankar till Tessan som mist sin Tyson!
En underbar kanin som inte fick uppleva livet så länge.
Och även till Susanna som just nu sitter med sin lilla kaninunge som troligen snart lämnar jordelivet.
Ledsamt och sorgligt och som djurägare vet man hur plågsamt ont det gör att mista sina vänner/familjemedlemmar.
 

Av Trick - 17 september 2011 20:22
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Trick - 16 september 2011 20:43

Matte skriver:
Soligt och fint idag. Inte så blåsigt och kallt. Kunde tom. hänga ut lite tvätt idag   
Fast helt torrt blev det inte förstås.
Kiwi var iväg hos veterinären idag. Mer om det senare..



När jag får kommentarer i bloggen så kommer vi att svara i kommentarerna om det finns tid. Så återkom gärna hit och läs då.


 



Som jag skrev tidigare så blir en del inlägg låsta och då får ni be om lösen på
loppanbambi (@) hotmail.com
Ta bort paranterserna och skriv adressen ovan... Tror ni fattar grejen   
Ni vet säkert vilka som får tillgång, är ni helt okända och aldrig skrivit så får jag ta ställning om jag lämnar ut lösen. Inga stora hemligheter i de lösenskyddade inläggen men det är inte helt kul att lämna ut varje detalj eller bild på nätet.
Nu är ju bloggen mest Tricks o kaninernas så det blir nog inte så många.
Kul med så många fina bloggvänner vi hittat.

Tror Trick känner sig lite åtsidosatt i bloggen då långöronen också fått plats här   


Men han får väl gå till husse och få lite gott så han blir glad.

















































Av Trick - 15 september 2011 22:31

Matte skriver:
Följer en del bloggar dagligen och alla har så fina bilder på sina kaniner.
Har fotograferat lite idag men bilderna blir inte bra, dels är jag lite sent på det för ljuset hinner försvinna och blixten utlöser och bilderna blir bara dåliga.
Om det inte är brist på ljus så är det djuren som sitter som förstenade och stirrar på mej och jag får då dåliga bilder. Ska nu inte skylla på djuren för det är jag som är en dålig fotograf och kanske en kamera jag inte förstår mej på   

Fick åtminstone tagit en bild på något som jag har stor nytta av då djuren fäller och hårar ner mattorna.


Efter dammsugning så brukar jag ta en fuktig wettextrasa och torka eller gnugga mattorna med. Det är en hel del som man inte får upp med dammsugaren trots man tror det. Både hund och kaninhår vill gärna krypa ner i mattorna. Nu är det bara släta mattor vi har så jag tycker det är värt att tipsa om för den som inte provat  


Kiwi blev genast nyfiken på vad detta var. Som ni ser så har han sin matplats också utanför buren. Det började vi med då han var sjuk och så har det fortsatt.  Han har både vattenskål och matskål i buren men även utanför. Häromdagen köpte jag en bordstablett för att tomat och banan kletar ner mattan då han äter. Har smulat ner en höbrikett i smådelar för att försöka få honom att äta detta, men han äter inte detta alls. Nu var det ju meningen att tabletten var inköpt för att lägga grönsakerna på men Kiwi gillar den så oftast sover han där nu. Det kan man ju se på alla håren som han lämnat där   Han är snart ur sin värsta fällning och det är ganska skönt för kaninhåren är inte så roliga att ha i köket.
Men Kiwi har en snäll husse som insåg att denna nyinköpta "sovmatta" snart blev smutsig och köpte därför hem två stycken till så vi kan byta under tiden vi tvättar den andra. 

I morgon ska Kiwi iväg till veterinären för att se om sina tänder, utväxten på den han slog ut ser bra ut och den är snart helt utvuxen. Nervöst  varje gång han ska iväg för han har haft så mycket problem med sina tänder och rinnande ögon. Ögonen är bra nu. När sista tanden blev utdragen så blev ögonen på båda sidor helt bra, de rinner inte alls numera   
Vi har turen att ha en väldigt duktig veterinär som Kiwi besökt ett x-antal gånger.
Fågelkliniken i Hjärup
Cloie i "lekrummet" idag, hon är inte så aktiv längre men tar sina små rundor mellan rummen. När hon var ung så hoppade och klättrade hon på allt hon kunde.  Hoppa över en trägrind som var ca 80 cm hög var inget problem.
Hon är snäll och gosar gärna, biter inte sönder saker som vissa andra kaniner gör... 
Det är snart 1 år sen hon blev opererad för cancer och då togs hela livmodern bort. Nervöst med en op på en kanin som då var 6 år, lite övervikt och med hakpåse men hon hämtade sig snabbt. Några dagar med smärtlindring så var hon pigg igen. Om det blir fler kaninhonor i vår familj i framtiden så lär dessa nog bli kastrerade för att undvika dessa sjukdomar.

Nu är det dags för jyckens kissrunda.

Av Trick - 14 september 2011 23:45

Trick skriver:
Snart är också denna vecka gången, har varit på min vibrationsträning och det är så himla skönt   
Klorna har blivit fixade efter en del småtjafs med matte. Jag ligger snällt och har det gott med kuddar och mjukt underlag men jag ligger och "vevar" med frambenet när hon ska klippa mina klor. Då blir vi lite osams men det löser sig. Jag får helt enkelt ge upp och ligga stilla med frambenen   


Igår var Jessica förbi en sväng och med sig hade hon Spexa o Yrla som satt i deras bil. Jag blir helglad när det kommer besökare och än gladare blir jag när det finns hundar i närheten. Jag ylade och tjöt och hördes nog långa vägar.

Men jag lugnar mej snabbt. Jag var lite snäll och delade med mej av mitt godis som husse köpt. Torkade kycklingbröst som jag tror de uppskattade.

Idag har vi varit ute på en liten utflykt, husse var ledig och tyckte jag behövde komma ut på lite kul. Och kul för mej är att söka möss och annat vilt. Matte hade hellre sett jag jag var intresserad av att leka med mina leksaker eller aktiveras på annat sätt, förvisso gillar spåra då de lagt blodspår åt mej men att snoka runt i dikeskanter och högt gräs i åkerkanterna är nog bäst. Inte en hare i sikte idag, lite trist för det gillar jag verkligen.


Det blåste som sagt var... mina öron fladdrade emellanåt.



Jösses vad grå jag börjar bli. Jag blir ju 9 år nästa år så det får jag väl acceptera.

Nä nu får jag nog slänga mej i bingen och så hörs vi snart av igen.
Natti natti





Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Tidigare år

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards