Tricks vardag

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Matte bloggar idag

Av Trick - 15 augusti 2011 21:47

Trick och kaninerna lät mej få skriva några rader idag.


Kiwi är nog fortfarande lite sur på mej efter kloklippning och pälsvård idag.
Klorna gick snabbt och utan större protester. Värre brukar det vara att fixa pälsen. Han fäller ju så otroligt mycket och man måste ta bort det med händerna. Brukar ha honom i underdelen till transportburen men då vill han bara rymma.  Så därför tog jag en handduk i knät och satte honom där och det gick hur bra som helst. Visst blev han lite otålig emellanåt men jag tror han gillade det ändå. Måste vara skönt att bli av med den lösa pälsen.

 
Lite fixande med tassar och pälsvård var ju ett måste efter min behandling idag   Han ser lite roligt ut med päls som fallit av och den nya är fortfarande kort och stubbig   

Trick har varit ute mycket under eftermiddagen och kvällen. Har varit ganska skönt och inget regn. Han har oftast sin krokodil med sig ut. Han busar inte så värst mycket med den utan har den gärna som "huvudkudde", jovisst lite småryck får han väl emellanåt. Och vi kan kampa en liten stund sen tröttnar han   


Idag är det 3 år sen min lilla Mini lämnade jordelivet och for till kaninhimlen. Troligen fick hon gulsot och det fanns inget att göra.


Min sötaste och goaste lilla Mini som ofta satt i mitt knä vid köksbordet, hoppade upp och ner och var man inte snabb nog så var hon uppe på köksbordet. Många sömnlösa nätter eftersom hon alltid hade massa bus för sig om nätterna  Mini har en stor plats i mitt hjärta    och kommer alltid att ha det.

   Historien om Mini finns på smådjurens sida. http://smadjuren.tricken.se/

Du var så go med dina gosedjur, dina fleecekojor som du inte kunde vara utan, och vällingen som du tvunget skulle ha dagligen.

 
Önskar du kunde varit med längre tid, din tid på jorden var alltför kort.
Hoppas du nu busar med Farbror Limpan som lämande jordelivet några dagar efter dig.
För alltid i mitt hjärta min lilla Mini!  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trick - 29 september 2012 23:22


 Vår vackra Simba har fått somna in. I torsdags vid 16 tiden fick hon sluta sitt snart 8 åriga liv. Vår älskade lilla Simba är borta för alltid men kommer att finnas i våra hjärtan för evigt! Husse brukade säga att Simba var den snällaste oc...

Av Trick - 19 juli 2012 00:10


Matte provade sin nya mobiltelefon häromdagen. Även denna går ju fotografera och filma med. Inte helt illa     Idag var det träning igen och sen sov jag gott på eftermiddagen. Men framåt kvällen kände jag mej pigg och glad. Tänk var lite extra...

Av Trick - 12 juli 2012 12:10

  Trogen besökare varje dag. Sitter o väntar på att få lite torrfoder.De är många som vill ha men endast 2 stycken är så här nära.Speciellt hungriga var de när de hade ungar och nu tar de med sig ungarna för att få lite mat. Det går åt en hel del...

Av Trick - 8 juli 2012 01:26

Trick skriver: Vad härligt det är när man kan ligga ute och njuta av det fina vädret.Inte illa är det med en egen klöveräng   Massa humlor vill landa på blommorna och jag är inte sen att jaga iväg dem. Fast det har varit lite dåligt väder idag...

Av Trick - 2 juli 2012 23:47

Husse har samlat bollar åt mej  Helgen har varit lugn och skön och jag har vilat ute i det fina vädret. Lagom varmt och framåt kvällarna har vi grillat.    En parasoll är aldrig fel    Nåt har hänt med min ena boll   Det är inte jag som f...

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards