Tricks vardag

Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Snart sovdags för oss...

Av Trick - 26 januari 2010 23:14

Måste bara skriva lite och berätta om vad som hänt sista tiden.
Förra tisdagen den 19/1  så dog min gamla hundvän som jag känt i snart 4 år. Hon var gammal och trött. Nu finns hon i hundhimlen och har det säkert det bra där. Vi tände ljus för henne. Vila i frid lilla Jaffa!

Det var hon som lärde mej att springa in och tigga framför kylen, och hon var alltid först in till köket när hon var på besök eller vi passade henne.

Samma dag var jag hos sjukgymnasten och även hos veterinären för jag skulle ha min vaccination. Lite ont gjorde det men jag klarade det fint.  Veterinären kollade mej i ögonen, öron, mun och lyssnade på mitt hjärta.
Och lite kläm här och där sen fick jag sprutan..   

Bra att de gör en sådan där liten hälsokoll när man ska vaccineras, vet att alla kliniker inte gör detta utan det är bara en djursjukvårdare som ger sprutan..

Matte föredrar nog en sådan här snabbkoll på mej nu eftersom jag snart fyller 7 år.  Givetvis så får jag all den "service" som krävs numera i både matväg, träning mm... Fast jag undrar egentligen om jag inte hade bättre mat innan jag blev sjuk ??   

Numera ska allt tänkas igenom så jag håller vikten, bra för mina leder osv...  Ja sånt bry... Jag tycker att det är väl bara att ge mej det jag äter... och jag äter ju det mesta   

Skämt och sido om katten... Jag har aldrig ätit eller skadat någon katt!

 

Kloklipp två gånger förra veckan blev det också, matte hade mer tid för mej eftersom husse var borta hela veckan. Jag smög upp och la mej lite på husse plats i soffan, hoppas matte inte sa något om detta till honom.

Tränar gör vi också, mest lite skvallerträning och kontaktövningar... ja jag tycker det är rätt så trist men matte tycker vi ska träna på detta. Förstår inte varför   

 

Vi har fortfarande vitt på marken här och det är underbart väder.
Ljust och fint och kallt, det gillar jag. I fredagskväll vid 23.30 tiden var matte och jag ute på kissrunda, och jag får se en räv. Den allra första jag sett i mitt liv. Den smög ute på fälten och skulle nog försöka ta en kanin, men den blev skrämd av oss och drog iväg. Och vilken fart den hade, tror inte jag hängt med där, fast man vet aldrig.

I morgon är det dags för vibrationsträning igen, alltid kul att komma dit. Fast som jag kanske berättat innan så är jag alltid så himla kissnödig när jag stått på plattan, full rulle ut och kissa.... Yes...

 

Nu ska jag sova men hoppas ni alla har det fint.
Natti natti
/Trick

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Trick - 29 september 2012 23:22


 Vår vackra Simba har fått somna in. I torsdags vid 16 tiden fick hon sluta sitt snart 8 åriga liv. Vår älskade lilla Simba är borta för alltid men kommer att finnas i våra hjärtan för evigt! Husse brukade säga att Simba var den snällaste oc...

Av Trick - 19 juli 2012 00:10


Matte provade sin nya mobiltelefon häromdagen. Även denna går ju fotografera och filma med. Inte helt illa     Idag var det träning igen och sen sov jag gott på eftermiddagen. Men framåt kvällen kände jag mej pigg och glad. Tänk var lite extra...

Av Trick - 12 juli 2012 12:10

  Trogen besökare varje dag. Sitter o väntar på att få lite torrfoder.De är många som vill ha men endast 2 stycken är så här nära.Speciellt hungriga var de när de hade ungar och nu tar de med sig ungarna för att få lite mat. Det går åt en hel del...

Av Trick - 8 juli 2012 01:26

Trick skriver: Vad härligt det är när man kan ligga ute och njuta av det fina vädret.Inte illa är det med en egen klöveräng   Massa humlor vill landa på blommorna och jag är inte sen att jaga iväg dem. Fast det har varit lite dåligt väder idag...

Av Trick - 2 juli 2012 23:47

Husse har samlat bollar åt mej  Helgen har varit lugn och skön och jag har vilat ute i det fina vädret. Lagom varmt och framåt kvällarna har vi grillat.    En parasoll är aldrig fel    Nåt har hänt med min ena boll   Det är inte jag som f...

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards