Tricks vardag

Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

Dagarna som gått...

Av Trick - 14 mars 2009 01:09

Äntligen får jag tid att skriva lite här igen.
Matte har tillbringat dagarna mest hemma med mej och husse han jobbar på för fullt. Som vanligt har det blivit service på mej, dvs öronrensning, kloklippning och det allra värsta... hon ska tvunget fila klorna på mej. Det hade jag kunnat vara utan :(

Det är inte hemskt eller så men fruktansvärt tråkigt så jag brukar försöka få henne att sluta genom att ligga och sparka henne med bakbenen. Hon blir mest sur och säger åt mej att sluta. Jag vet ju att jag ska få ost när vi är klara så jag får stå ut.

Lite träning har det blivit, matte vill att jag ska vara mer lyhörd när vi är ute och inte bara kolla kaniner och jaga möss. Sen har vi förstås de vanligt övningarna där jag dansar, går mellan benen på matte och inkallningar.
Spårat har jag inte gjort på ett tag men tror det kanske blir ett viltspår i helgen. Matte måste beställa mer blod i affären.

Förra helgen hade jag valpbesök, en liten bordercollie valp som var väldigt trevlig. Hon var inte så aktiv som Harry var när han var liten :( Han var mest pest och pina då.
Det närmars sig min födelsedag... Ja den 1 April blir jag 6 år. Jag undrar vad husse köper detta år? Förra året fick jag en biabädd och ett jättestort oxben. Tror jag vill ha nya kuddar till soffan där jag har en av mina liggplatser, hoppas husse läser detta :)

I torsdags var jag in till samhället och gick en runda, jösses vad många dofter det var, jag var bara tvungen att kissa överallt och visa att jag varit där. Tror jag ska be matte att vi oftare ska åka dit.
Nu är det dags för en kissrund och sen får det nog bli sängen...(gäsp) så man orkar med dagen som kommer.
Natti natti
/Trick


 
 
Jessica

Jessica

14 mars 2009 08:44

Ja Spexa fixar gärna ett harjaktsparty så Trick får gärna hänga på;)
Fina bilder!!

Trevlig helg!
/Jessica, Yrla & Spexa

Ps Lägger in en länk i min blogg också:)

http://www.yrlabus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trick - 29 september 2012 23:22


 Vår vackra Simba har fått somna in. I torsdags vid 16 tiden fick hon sluta sitt snart 8 åriga liv. Vår älskade lilla Simba är borta för alltid men kommer att finnas i våra hjärtan för evigt! Husse brukade säga att Simba var den snällaste oc...

Av Trick - 19 juli 2012 00:10


Matte provade sin nya mobiltelefon häromdagen. Även denna går ju fotografera och filma med. Inte helt illa     Idag var det träning igen och sen sov jag gott på eftermiddagen. Men framåt kvällen kände jag mej pigg och glad. Tänk var lite extra...

Av Trick - 12 juli 2012 12:10

  Trogen besökare varje dag. Sitter o väntar på att få lite torrfoder.De är många som vill ha men endast 2 stycken är så här nära.Speciellt hungriga var de när de hade ungar och nu tar de med sig ungarna för att få lite mat. Det går åt en hel del...

Av Trick - 8 juli 2012 01:26

Trick skriver: Vad härligt det är när man kan ligga ute och njuta av det fina vädret.Inte illa är det med en egen klöveräng   Massa humlor vill landa på blommorna och jag är inte sen att jaga iväg dem. Fast det har varit lite dåligt väder idag...

Av Trick - 2 juli 2012 23:47

Husse har samlat bollar åt mej  Helgen har varit lugn och skön och jag har vilat ute i det fina vädret. Lagom varmt och framåt kvällarna har vi grillat.    En parasoll är aldrig fel    Nåt har hänt med min ena boll   Det är inte jag som f...

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Gästbok

Tidigare år

Omröstning

Vilket är ditt favoritdjur?
 Hund
 Kanin
 Marsvin
 Fågel
 Häst
 Övrigt

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards